Home » Добавки » Всичко в едно за изграждане на чиста мускулна маса VI

Всичко с мярка и цел, и най-вече с информираност…

Спортистът, най-вече младият спортист, е склонен да се пресища с определени градивни субстрати за натрупване на маса и сила. Познати са случаи, при които атлети приемат по 500 г протеини и/или 30 г креатин дневно. Клинични измервания показват, че в тези случаи организмът отделя ежедневно около 300 г протеини и 27 г креатин, т.е. не е имало никаква полза от по-високия прием.

Подобно пресищане не само е излишно, но и опасно за здравето (претоварват се бъбреците и черният дроб) и дори пречи на синтезните процеси, тъй като активността на метаболизма, нужна за естествените отделителни процеси, се губи за сметка на обмяната на градивните вещества.

Малко известно, но е факт, че идеалният начин за натрупване на мускули всъщност е приемането на правилно комбинирани градивни субстрати, а не „пресищането с отделни хранителни вещества“, освен ако не целите да запазите количеството мазнини и вода, получени от прекомерния прием на въглехидрати, като желана телесна маса.

Следва продължение…