Home » Фитнес » Пасва ли интензивността на тренировка на твоята мускулатура? 03

4) Мускулна издръжливост

Един от най-добрите начини за постигане на възможно най-голяма производителност при тренировка с една единствена серия е като се правят изцеждащи или суперсерии на различни упражнения. Ако мускулите ти отказват, намали тежестта и продължи със същото упражнение без прекъсване или започни веднага следващото упражнение за същата мускулна група. В края на серията или на суперсерията няма да можеш да вдигнеш и най-леката тежест. Това означава, че мускулите ти са дали всичко, на което са способни. Един от най-добрите примери предлага Артър Джоунс, описвайки тренировка за крака на Кейси Виатор.

По указание на Джоунс Кейси започва с тежка лег преса, последвана веднага от бедрено разгъване без почивка и завършва с клякане с щанга. Теоретично тази техника позволява на всеки да тренира с висока интензивност. На практика обаче за повечето хора има редица ограничаващи фактори. Може би съм с изнежена структура, но не мога след интензивна серия лег преса да продължа без почивка с бедрено разгъване – просто не ми се получава. Да не говорим изобщо за тежки клякания с щанга. Способността да се правят необичайно много повторения с големи тежести, последвани веднага от друго упражнение, не се среща много често при бодибилдерите. Такива суперсерии изискват свръхчовешка издръжливост и невероятна способност да се ресинтезира АТФ в тялото. Без тези дадености ползата от тази водеща HIT – техника е изключително ограничена.

5) Способност да се мобилизират силите

Някои бодибилдери показват невероятни възможности да се справят с големи тежести без да загряват много предварително. Никога няма да забравя един, който започна със 180 кг изтласкване на щанга от лег без загрявка, след това повиши на 220 кг и накрая завърши с около 270 кг. Вероятно ще мога да тренирам за прасци без подготовка, но не и за гърди. При изтласкване на щанга от лег трябва да покачвам бавно и постепенно тежестта. Ако я увелича прекалено бързо, сигурен съм, че ще се изморя, преди да съм достигнал границата на възможностите си. Разбира се, това ме принуждава да правя голям брой серии, преди да премина на максималната тежест. Същия проблем имам със сериите с негативни повторения, които изпълнявам правилно и успешно, само когато съм загрял много добре предварително. Естествено това не означава, че не извличам максимална полза за много по-малък интервал от време и съответно с по-малко серии. От друга страна мога всичко да правя с прасците си – те лесно го приемат.

Следва продължение…