Home » Здраве » Полезни и увеличаващи производителността мазнини 01

Тук ще изброим по-подробно хранително-физиологичните предимства на особено полезните мастни киселини докозахексаенова киселина (DHA) и ейкозапентаенова киселина, добивани от рибните масла и гама-линоленовата киселина (GLA), произвеждана от растенията пупалка и пореч (лечебна краставица).

Отделно ще разгледаме потребностите на силовите спортисти от тези киселини.

След това ще се спрем на някои важни особености, касаещи тяхната употреба.

Ползи за сърдечносъдовата система:

Борят се срещу артериосклерозата

Борят се срещу кръвосъсирването и тромбозата

Подобряват притока и понижават вискозитета на кръвта

Борят се срещу високо кръвно налягане

Намаляват риска от мозъчен инсулт

Ползи за телесните клетки:  Запазват устойчивостта и целостта на клетъчните мембрани

Ползи за храносмилателната система: Борят се срещу камъни в жлъчката

Ползи за зрението: Борят се срещу макулната дегенерация свързана с възрастта /МДСВ/

Ползи за имунната система:

Борят се срещу автоимунни заболявания     Борят се срещу рака на гърдата     Борят се срещу рака на дебелото черво     Увеличават продължителността на живот при болни от рак на белия дроб     Борят се срещу рака на панкреаса     Борят се срещу рака на простатата     Подпомагат функцията на Тh1 хелперни клетки

Ползи за обмяната на веществата:

Повишават спортната производителност чрез по-голяма способност да се поема максимално количество кислород от организма (VO2 max)     Защитават мускулите клетки от токсични вещества, възникващи при големи физически и тренировъчни натоварвания    Действат антикатаболно (спестяват енергия при отделянето на разградени продукти от обмяната на вещества)     Борят се срещу инсулиновата резистентност     Улесняват обмяната на мазнини (повишават синтезата на обединяващ протеин 3)     Намаляват мазнините в кръвта     Ускоряват разграждането на телесна мазнина (чрез разединяващ протеин и активиране на ензими, участващи в метаболизма на мазнините).

Следва продължение…