Home » Здраве » Хранителните навици, с които да започнем годината

Сега е времето от годината, в което милиони хора започват да планират да живеят по-
здравословно, да променят навиците си, да натрупат малко повече мускули и да се отърват от
мазнините. С тези съвети за правилно хранене гарантираме, че ще постигнете фигурата от мечтите
си. Всички те са подходящи за ежедневен режим на хранене и са подкрепени от изследвания.
Започнете една година на страхотно хранене и си подарете дълготраен успех!

1. Набавяйте си протеини от риба
В името на здравето и фитнеса, нека 2018г. да е годината на рибата. Важно е да получваме
нужната препоръчителна доза омега-3 мастни киселини в нашата диета. Омега-3 подпомага
функциите на всичко, от сърцето до костите и мозъка. Изследванията сочат, че хората, които имат
по-голямо количество-омега- 3 в тъканите си изпитват по-малко мускулни болки след тренировка
за устойчивост. След като влязат в мускулните клетки, тези мазнини помагат за предотвратяването
на контузии. Ако не сте голям фен на рибата, започнете да приемате редовно рибено масло. Ще
получите едни и същи хранителни вещества без вкуса на рибата.

2. Търсете растителни протеини
Значителна част от изследванията показват, че трябва да приемате повече протеини от растения и
по-малко от животни. Проучване в рамките на 32 години сред група хора показва, че всяко 3%
увеличение на растителните протеини в диетата, намалява риска от смърт от сърдечно-съдови
заболявания с 10%. Помислете за това: консумирайте 375-500 гр. плодове, зеленчуци и бобови
култури всеки ден и гарантирано ще намалите риска от сърдечносъдови заболявания като цяло.
Когато в храната си включвате повече растителни храни като боб, листни зеленчуци, ядки и тофу,
получавате и повече фибри, витамини, минерали, мазнини и антиоксиданти, а всяко от тях
осигурява имунна защита и се бори с мазнините. Но има още: когато получавате повече
растителни протеини, имате склонност да консумирате по-голямо разнообразие от храни и
цялостно да се храните по-добре.

3. Заредете се с калории
Това ще е годината, в която ядете закуска като цар, обяд като принц и вечеря като просяк.
Получаването на повече калории по-рано през деня може да ви помогне да се отървете от корема
си. Проучване от 2017 г. показа, че хората, които консумират повече калории на закуска и обяд,
имат по-нисък индекс на телесна маса в сравнение с хората, които ядат най-голямото хранене за
деня на вечеря. Калориите, приети по-рано през деня, могат да спомогнат ситостта, да намалят
апетита за нездравословна храна и да подобрят метаболитните стойности като инсулиновата
чувствителност. Също така се възползвате от факта, че хората са склонни да имат по-висок
метаболизъм по-рано през деня. Други изследвания показват, че яденето по-късно през деня
може да натрупа нежеланите телесни мазнини.

4. Внимавайте какво ядете
Практикувайте разумно хранене през новата година и не бързайте да изядете нещо, без да
обръщате внимание на какво се съдържа в него. Това може да доведе до преяждане и лошо храносмилане. Проучванията показват, че хората, които се хранят така, сякаш са на състезание по бързина, са склонни да консумират повече калории и да изпитват по-голям глад след хранене.
Съзнателното хранене, от друга страна, може не само да подобри вкуса на храната, но може да ви
даде време да обмислите дали наистина сте гладни или сити. Отделянето на време за оценяване
на всяка хапка може да намали вредните ефекти от храната, като емоционалното и стресово
хранене.

Източник: https://www.bodybuilding.com/content/the-4-best-eating-habits-to-start-this-year.html