Home » Добавки » Amino Fusion 02

2. Биохимична и технологична стойност

Заинтересуваните сигурно знаят, че аминокиселините, пептидите (съединения от няколко аминокиселини) и белтъците (протеини – съединения от пептиди и от аминокиселини) са градивен материал на клетките, вкл. мускулните клетки. По-малко известен е фактът, че незаменимите аминокиселини (ЕАА) и предимно незаменимата аминокиселина L-левцин изпълняват не само градивна, но и активираща функция по отношение на синтезата на протеин и растежа на мускулите.

Суплементирането с определени количества ЕАА на практика води до ускорено и стабилно повишаване на синтезата на мускулен протеин, а оттам и на изграждането на мускулна маса, като процесът продължава около 2-3 часа. В каква степен ще се прояви тази градивна функция зависи главно от количеството на отделните приети ЕАА (отчасти и от други хранителни вещества и от физическото натоварване).

От една страна трябва да се достигне критично количество от всяка ЕАА (особено L-левцин), а от друга – да се осигурят достатъчни количества от всяка незаменима аминокиселина (ЕАА) като градивен материал в периода на повишена синтеза на мускулен протеин, т.е. за около 2-3 часа. Amino Fusion е единствен по рода си суплемент, който доставя критичното количество от всяка ЕАА, необходима за започване на синтезата на мускулен протеин, и същевременно съдържа достатъчно аминокиселини и пептиди, с които да осигури градивен материал за мускулните клетки в продължение на най-малко 2 часа дори и при тежкоатлети (почти 3 часа при 80-килограмови атлети).

Колко стабилна ще е натрупаната мускулна маса, т.е. дали ще се задържи напълно за по-дълго време или само отчасти, или изобщо няма да се задържи, на първо място зависи от физическото натоварване (тренировката). Поради естествената хомеостаза, т.е. свойството на човешкия организъм да регулира вътрешната си среда, трябва чрез подходяща тренировка да подскажете на тялото си да не разгражда натрупаната (с помощта на ЕАА) мускулна маса, защото в противен случай няма да можете да се справяте с редовните тренировъчни натоварвания.

Молим внимателния читател да прочете няколко пъти отново предходните три абзаца и да се опита да вникне в съдържанието им. Много спортисти не са съвсем наясно с тези основополагащи факти и разчитат на правила от типа „колкото повече, толкова по-добре” и „колкото по-трудно, толкова по-добре” и малко или повече тренират, хранят се и приемат добавки слепешком.

Като се има предвид днешната конкуренция, ако искате да спечелите немско или световно първенство, трябва да си разясните много добре описаните взаимовръзки, за да извлечете оптимална полза от тренировка, хранене и добавки (преди всичко ако желаете победа без допинг). За въпроси по тази определяща спортния успех тема, можете да се обърнете към някои от нашите свободно практикуващи сътрудници (много от които са топ спортисти, пряко запознати с най-новите ни научни открития) от различни държави в нашия форум на http://www.peak.bg/forum/.