Home » Здраве » Createston – истинска алтернатива на стероидите за състезаващия се спортист 02

Модулатори на инсулин (различни субстрати, които чрез инсулин оптимизират постъпването на изграждащи вещества в клетките).
Модулатори на половите хормони (субстрати, които оптимизират синтезата на тестостерона).
Модулатори на хормона на растежа (субстрати, които оптимизират производството на хормона на растежа).
Кортизол модулатори (субстрати, които свеждат до минимум катаболните (разграждащи) ефекти на кортизола.
Модулатори на асимилацията на азот (субстрати, които оптимизират изграждането на телесен протеин от хранителни протеини).
Модулатори на понижаването на азот (субстрати, които ограничават разграждането на телесен протеин).
Василадори (субстрати, които оптимизират оросяването на кръвоносните съдове и транспорта на градивен материал до тях).
Клетъчни волуминизатори (субстрати, които оптимизират обема и обмяната на веществата на мускулните клетки).

Както при хранителните вещества и при катализаторите е важно те да се приемат в правилния момент и в правилното съотношение помежду си. Освен това, те трябва да се комбинират синергично с основните хранителни вещества и да се приемат заедно с тях, тъй като до голяма степен действието им се дължи именно на по-пълното оползотворяване на хранителните вещества по отношение изграждането на клетки и мускули.

Следователно, няма голяма полза да се приемат АТФ-прекурсори, като например креатин, и да не се извършва модулация на инсулин, чрез която се доставя креатин в мускулните клетки. Също толкова безполезно е да ускорявате изграждащите процеси в тялото си (без значение с кой от споменатите катализатори на обмяната на веществата) и да приемате примерно прекалено малко протеин, съответно аминокиселини, доставяйки по този начин недостатъчно градивен материал за мускулите и клетките в организма.

Синергичната комбинация от хранителни субстрати и катализатори като алтернатива на стероидите
Само когато всички изброени елементи са в синергично единство ще можете с помощта на естествени, легални и напълно безвредни субстанции да се снабдявате с необходимите градивни субстрати и да постигате такова натрупване на мускули и сила, което съответства или дори превъзхожда ефекта от стероидите.

Трябва да сме наясно, че това твърдение важи за споменатия още в началото средностатистически спортист, който се храни нормално и се опитва да подобри постиженията си с помощта на анаболни средства. Разбира се, спортистът, който се подлага на описаното високо анаболно хранене или приема допълнително специални хранителни субстрати и освен това прибягва към забранени допинг вещества, ще постигне по-добри резултати от средностатистическия спортист. Казано с други думи, естествените стероидни алтернативи водят до “човешки” върхови постижения, но не създават “чудовища” – това е задача на фармацията, която може би скоро ще започне да прилага генни манипулации.

Не може да се разчита напълно на вече няколко пъти споменатия синергизъм, т.е. съвместното действие на изброените вещества, понеже ако липсва дори само един фактор или не взаимодейства оптимално с останалите в правилния за организма момент, успехът никога няма да е оптимален.

Например креатинът като цяло се смята за изграждащ суплемент и въпреки това изчерпва действието си след три до четири седмици, ако тази, в действителност изключителна съставка, не се комбинира правилно с други хранителни вещества. Така постепенният напредък повече или по-малко се забавя, т.е. производителността е в застой.

Ако обаче креатинът се прилага в синергични комбинации с други хранителни вещества, неговото краткосрочно действие ще се засили от два до три пъти и след така наречения “зареждащ период” ще настъпи бавно, но за сметка на това постоянно покачване на производителността в продължение на месеци и години.

Всичко с мярка и цел, и най-вече информираност…
Спортистът, най-вече младият спортист, е склонен да се пресища с отделни градивни субстрати, за да повиши мускулната си маса. Познати са случаи, при които атлети приемат 500 до 800 г протеин и/или 20 г креатин дневно. Клинични измервания показват, че в тези случаи от организма се изхвърлят дневно около 600 г протеин и 17 г креатин, т.е. били са приети, без да има някаква полза от тях.
Подобно пресищане е не само ненужно, но и опасно за здравето (бъбреците и черния дроб се претоварват) и дори пречи на изграждащия процес, тъй като активността на обмяната на веществата необходима за отделителните процеси се губи за сметка на обмяната на градивните вещества.

Въпреки че това е малко известно, идеалният начин за натрупване на мускули всъщност е приемането на ОПТИМАЛНИ количества градивни субстрати в правилна комбинация, а не “пресищане с отделни хранителни вещества”, освен ако не целите да запазите като желана телесна маса количеството мазнини и вода, получени от приемането на прекомерно количество въглехидрати.

Синергията на хранителните вещества увеличава асимилацията на градивни субстрати
Известно количество от всички приети хранителни вещества и градивни субстрати се преобразува (асимилира) в телесна тъкан в зависимост от стимулирания чрез тренировката растеж и индивидуалните особености на обмяната на веществата.
Оттук следва, че количеството субстрати, което се преобразува примерно в мускулна маса, може да се повиши не само с тренировка, но и с осигуряване на оптимална среда за цялостната обмяна на веществата. Обменните процеси в тялото се подпомагат най-вече от гореописаните катализатори.

Следва продължение…