Home » Здраве » Createston – истинска алтернатива на стероидите за състезаващия се спортист 01

Всеки културист се стреми да постигне максималната мускулна маса при възможно по-малко съдържание на мазнини в тялото.

Както опитът показва, почти всички топ-спортисти тренират приблизително по един и същ начин, хранят се в почти всички случаи еднакво нездравословно (бодибилдинг-трениращите са може би единствените, които действително следят за правилното си хранене) и посягат след това (което се потвърждава и от постоянно възникващите допинг скандали) към така наречените анаболни стероиди, т.е. към стероиди на хормонална основа, с цел да повишат максимално своята производителност.

Подобни химично-фармацевтични анаболни средства са не само непозволен допинг, но и са изключително вредни, особено когато се приемат без контрол от младите спортисти. В интерес на истината, за повечето топ-спортисти здравето е повече или по-малко без значение (sorry, но това обикновено е така) и само страхът да не бъдат “хванати” при допинг тестовете донякъде ги възпира да приемат от тези медикаменти.

През последните години се разработват все по-добри, естествени, безопасни и преди всичко позволени стероидни алтернативи на основата на хранителни вещества, чрез които все повече американски и западноевропейски спортисти преминават безпроблемно допинг тестовете и постигат абсолютни върхови резултати.

Накратко може да се каже, че разликата между успешния и по-малко успешния спортист се дължи все по-малко на тренировка, отколкото на изграждащите субстрати, които се приемат и че днес е възможно, дори без употреба на допинг, а с подходящи хранителни вещества да се постигнат върхови резултати на световно ниво.

В следващите страници ще ви представим Createston – една високоефикасна и естествена алтернатива на стероидите на хранителна основа и ще обясним сложните хранително-физиологични взаимовръзки на този продукт.

Най-напред е необходимо да се отбележи от какво се нуждае един спортист, за да постигне максимално увеличаване на мускулната маса и сила. По-точно това са:

Основни хранителни вещества:
Протеини, съответно аминокиселини (основен градивен материал за всички телесни и мускулни клетки, и за хормоните).
Въглехидрати (енергийни доставчици за всяка дейност и за всички изграждащи процеси в тялото).
Мастни киселини (също енергийни доставчици, но преди всичко нужни за изграждането на хормони).
Витамини, минерали и микроелементи (регулаторни вещества, които подпомагат изграждащите процеси в тялото).
Основните хранителни вещества трябва да се приемат в правилни количества, в правилен момент от време и в правилно съотношение едно към друго. Никак не помага да се тъпчем с протеин, а да взимаме прекалено малко въглехидрати, мастни киселини, витамини, минерали и микроелементи, защото така протеинът не би могъл да се преобразува успешно в мускулна, съответно клетъчна маса.

До колко важно е съотношението на хранителните вещества проличава най-ясно от факта, че с приемането на различни белтъци (млечен, яйчен, соев и др.) се осигурява комбинация от аминокиселини, която е значително по-ефикасна за изграждане на мускулите, респ. на клетките, отколкото е честата употреба на един-единствен белтък, което в науката се нарича „биологична съвместимост на различни хранителни протеини”. Т.нар. „синергия на хранителните вещества” гарантира оптималното хранене, което в литературата се описва като „здравословно балансирано смесено хранене”.

Катализатори (ускорители на обмяната на веществата):
АТФ–прекурсори (субстрати, които оптимизират използването на енергия в клетката и заедно с това всички производителни и изграждащи процеси в тялото).

Следва продължение…