Home » Добавки » Creatine Power – Createston с нови открития за оптимални резултати 01

Който гледа реално на нещата, едва ли ще отрече, че най-ефективната добавка за увеличаване енергията на мускулите и за натрупване на сила, еластичност и маса е креатинът.

Креатинът подпомага синтезата на АТФ – главния енергиен източник за мускулните съкращения, не позволява натрупването на големи количества киселини в мускулите и засилва действието на ензими, важни за енергийното снабдяване на мускулните влакна и тяхната активност. В резултат на това силата се увеличава драстично с до 30%, както и еластичността и мускулната маса.

Нови изследвания и теории отхвърлят свойството на креатина да стимулира директно синтезата на мускулен протеин. С други думи, приема се, че действието му се проявява непряко чрез възникването на по-интензивни тренировъчни стимули, а не чрез директно влияние върху протеиновата синтеза. Дори се говори, че то може да има негативен ефект, тъй като синтезата на мускулен протеин се засилва при намаляване на запасите от АТФ, а креатинът не позволява запасите да намалеят.

На базата на текущи изследвания и тези, включени в приложението, можете да си създадете както хубаво, така и лошо мнение за креатина, но ако разглеждате резултатите независимо един от друг.

За да получите цялостна картина трябва трезво да оцените изследванията и да вземете предвид ежедневните навици в спортната практика. Най-късно тогава непременно ще се превърнете в привърженик на креатина и ще разберете, че:

• Креатинът повишава работоспособността, и то драстично
• Креатинът увеличава еластичността, и то значително
• Креатинът помага за по-бързото възстановяване при практикуващите спортове за издръжливост
• Креатинът стимулира умствено-психичната дейност
• Креатинът повишава синтезата на протеин
• Креатинът засилва изгарянето на мазнините
• Креатинът подобрява почти цялата обмяна на веществата и действа против стареене

Принципът на неговото действие е много прост:
Креатинът благоприятства синтезата на АТФ като никой друг суплемент. АТФ е основната енергийна молекула за всички телесни клетки и участва във ВСИЧКИ клетъчни енергийни процеси. Такива са не само съкращението на мускулните влакна (т.е. еластичността), а също и активността на мозъчните клетки, включването на субстрати в клетките, превръщането на мастните киселини в двигателна енергия и т.н., и т.н.

Фактът, че за някои реакции (например синтезата на мускулен протеин) е нужно да се намали съотношението между АТФ и АДФ, т.е. да се намалят резервите от АТФ, разбира се е напълно валиден. Трябва обаче да сте невероятен теоретик, за да допуснете, че използването на креатинова добавка след високо интензивна силова тренировка би попречила на подобно намаляване.
Затова не се страхувайте – продължителният прием на 3 г креатин дневно няма да се отрази на временното изтощаване на запасите от АТФ, но ПРИ УСЛОВИЕ, че правите истински тренировки (а не 2 месеца разтягане на крак в хаотично разпределени тренировки от 20 серии с по 10 повторения).

Следва продължение…